01/12/2018 έως 07/12/2018

Επταήμερο αεροπορικό ταξείδι στην Ισπανία, στα χνάρια των Ελλήνων, διαχρονικά, στη Δύση.

Σάββατο 1 – Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018
Βαρκελώνη-Χερόνα-«Αρχαίον Εμπορείον» (Empuries) και Μαδρίτη-Τολέδο-Αρανχουέθ.

Σάββατο 1/12:
Πρώτος σταθμός η πρωτεύουσα της Καταλωνίας η όμορφη Βαρκελώνη όπου απολαύσαμε μια πανοραμική ξενάγηση της πόλης. Περάσαμε από τα ακριβά προάστεια, από το γήπεδο Camp Nou της διάσημης ποδοσφαιρικής ομάδας Μπαρτσελόνα και σταθήκαμε στην παλαιά πόλη με τα στενά δρομάκια. Την πασίγνωστη εκκλησία Santa Maria del Mar, τέλειο δείγμα γοτθικής αρχιτεκτονικής, θα τη βρούμε στην περιοχή El Born. Η περιήγησή μας τελείωσε στο γνωστό λόφο της πόλης Montjuik.

Κυριακή 2/12: Μετά το πρωινό-μπουφέ ξεναγηθήκαμε στην κεντρική πλατεία της Βαρκελώνης την Plaza Catalunia, το Paseo de Gracia την περίφημη λεωφόρο με τα πιο ακριβά καταστήματα και τα ωραιότερα σπίτια, κατασκευές διασήμων αρχιτεκτόνων της εποχής του μοντερνισμού. Σταματήσαμε στην εκκλησία Sagrada Familia, το αριστούργημα του Gaudi και συνεχίσαμε περνώντας από το Porto Olympico, λιμάνι την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του 1992, για να φθάσουμε στο Ολυμπιακό Χωριό και την Barceloneta, την παλαιά γειτονιά των ψαράδων. Κατόπιν περάσαμε από την άλλη πλευρά της πόλης, ανεβήκαμε στο λόφο Montjuik και είδαμε το Ολυμπιακό Στάδιο και όλες τις εγκαταστάσεις του 1992. Η ξενάγησή μας συνεχίστηκε στο ιστορικό κέντρο της πόλης, τη γοτθική συνοικία (el Barrio Gotico) όπου βρίσκονται τα περισσότερα διοικητικά κτήρια, το παλάτι των καθολικών βασιλέων, ο Καθεδρικός Ναός και τα Μουσεία του Pablo Picasso, της πόλης της Καταλωνίας και το Αρχαιολογικό.

Δευτέρα 3/12: Gerona (102χλμ) όπου επισκεφθήκαμε τον περίφημο Καθεδρικό Ναό της Παναγίας με το μεγαλύτερο κλίτος που υπάρχει σε γοτθικό ναό ανά τον κόσμο! Περπατήσαμε στο εβραϊκό προάστειο, όπου έμειναν έως το 1492 οι Εβραίοι της Ισπανίας, οι Σεφαραδίτες. Το ποτάμι της Gerona ο Όναρ με τα πανέμορφα ζωγραφιστά σπιτάκια στις όχθες του  θυμίζει τη Φλωρεντία! Συνεχίζοντας επισκεφθήκαμε την πόλη με το ελληνικό όνομα Αρχαίο Εμπορείο (Empuries 43χλμ), μια μικρή σχετικά πόλη στον Κόλπο de Rosas, η οποία βρίσκεται στη θέση της αρχαίας αποικίας των Ελλήνων Φωκαίων από τη Μασσαλία που ονομαζόταν «Εμπόριον» ή «Εμπόρια». Εκεί επισκεφθήκαμε το Μουσείο και στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τη γενέτειρα του μεγάλου καταλανού ζωγράφου Salvador Dali το Figueres (25χλμ).

Τρίτη 4/12: Αναχώρηση με το ταχύτατο τραίνο (A.V.E.), για την επιβλητική πρωτεύουσα της Ισπανίας τη Μαδρίτη. Αμέσως μόλις φθάσαμε κάναμε μια πανοραμική ξενάγηση της πόλης. Μεταξύ άλλων είδαμε το σταθμό Atocha, το Μνημείο Debod, το Πάρκο Ρετίρο κ.λπ.

Τετάρτη 5/12: Ξεναγηθήκαμε στο Μουσείο Prado, τη σημαντικότερη Πινακοθήκη στον κόσμο. Περισσότερα από 10.000 έργα διασήμων ζωγράφων ανήκουν στη συλλογή του, ένα μοναδικό ταξείδι στο χρόνο και στο χρώμα. Συνεχίσαμε τις επισκέψεις-ξεναγήσεις μας στο Μουσείο Thyssen, στο Museo de la Reina Sofia, όπου βρίσκεται και η περίφημη Guernica του Picasso, καθώς και στο Palacio Real.

Πέμπτη 6/12: Μετά το πρωινό αναχωρήσαμε για την «Πόλη των Τριών Πολιτισμών», το Τολέδο (75χλμ), πόλη με σπουδαία ιστορική, καλλιτεχνική και πολιτιστική κληρονομιά. Περιπλανηθήκαμε στα στενά δρομάκια της μεσαιωνικής πόλης, επισκεφθήκαμε τον Καθεδρικό Ναό, μοναδικό κτίσμα μεγάλων καλλιτεχνών και μείγμα πολλών αρχιτεκτονικών στυλ, και στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το σπίτι, που ζούσε ο μέγιστος Κρητικός ζωγράφος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος καθώς και την εκκλησία του Αγίου Θωμά, όπου βρίσκεται το αριστούργημά του «Η ταφή του Κόμητα Οργκάθ». Συνεχίζοντας την περιπλάνησή μας επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο «Damasquinad», γνωστή τολεδάνικη τέχνη που προέχεται από την εποχή των Αράβων. Κατόπιν προχωρήσαμε προς το Aranjuez (50χλμ), όπου βρίσκονται τα παλάτια των «Asturias» και οι περίφημοι κήποι της πόλης, σημαντικά αξιοθέατα.

Παρασκευή 7/12: Μετά το πρωινό-μπουφέ, γύρω στις 13.45, αναχωρήσαμε για το αεροδρόμιο Barajas για την επιστροφή μας στην Ελλάδα.