07/12/2019 έως 11/12/2019

Πενθήμερο αεροπορικό ταξίδι στο Μαρακές

Σάββατο 7 έως Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

1η μέρα – 7/12: Άφιξη και επίσκεψη στο Chez Ali
Μετά από ένα απ’ ευθείας αεροπορικό ταξίδι διάρκειας 4.30 ωρών , φθάσαμε στο Μαρακές στις 12.45 τοπική ώρα. Η κοσμοπολίτικη και εξωτική αυτή πόλη είναι μία από τις τέσσερις αυτοκρατορικές πόλεις του Μαρόκου. Μετά από σύντομες διατυπώσεις στο σύγχρονο αεροδρόμιο της πόλης, πήγαμε στο κέντρο της πόλης για φαγητό.
Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο ξενοδοχείο μας το Atlas Medina 4*, όπου είχαμε ολιγόωρη ξεκούραση.
Στις 21.00 αναχωρήσαμε με το πούλμαν για το φολκλορικό Show Fantasia, στο πασίγνωστο Chez Ali στα περίχωρα του Μαρακές για ποτό και θέαμα. Πρόκειται περί ενός τεράστιου χώρου με κερκίδες, όπου παρουσιάζονται ακροβατικές ιπποδρομίες, χορός της κοιλιάς και όχι μόνο.
Επιστρέψαμε γύρω στις 23.30 στο ξενοδοχείο μας.

2η μέρα – 8/12 : Γνωριμία με την πόλη.
Μετά το πρωινό αναχωρήσαμε με το πούλμαν για να γνωρίσουμε την πόλη που μας φιλοξενεί. Είδαμε το περίφημο τζαμί «Κουτουμπία», του οποίου ο μιναρές αποτελεί το σύμβολο της πόλης του Μαρακές αλλά δεν μας επετράπη η είσοδος στο Τζαμί καθόσον απαγορεύεται σε μη μουσουλμάνους.
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το παλάτι El Bahia του 19ου αιώνα, που ανήκε στην ευνοούμενη του τότε πασά της πόλης και το Μουσείο Dar Si Said (εθνογραφικό), ένα πανέμορφο ανάκτορο, που φιλοξενεί συλλογές χαλιών, ξύλινων διακοσμητικών κ.λπ Μετά κατευθυνθήκαμε προς τη Νεκρόπολη και τα Μαυσωλεία της δυναστείας των Σααδιτών, ένα εξαιρετικό σύνολο ταφικών μνημείων, που προστατεύεται από την UNESCO. Διασχίσαμε την πολύχρωμη εβραϊκή συνοικία Mellah, που βρίσκεται δίπλα στα πολύβουα παζάρια, τα souks της Μεντίνας (της παλιάς αγοράς).
Για το μεσημβρινό μας γεύμα επισκεφθήκαμε το Dar Cherifa, ένα λαμπρό κτήριο της εποχής των Σααδιτών, το οποίο λειτουργεί και ως εστιατόριο. Επιστρέψαμε για ξεκούραση στο ξενοδοχείο και το βράδυ αναχωρήσαμε με το πούλμαν και επισκεφθήκαμε την πλατεία των θαυμάτων την Πλατεία Jemaa El-Fna, που μας εντυπωσίασε με τα πολλά και διαφορετικά της πρόσωπα : μουσικοί, ταχυδακτυλουργοί, μάγοι,χορευτές, γητευτές φιδιών, πάγκοι με φρούτα και υπαίθριες ψησταριές!!!
Τέλος επιστρέψαμε αργά το βράδυ στο ξενοδοχείο μας.

3η μέρα – 9/12 : Επίσκεψη στην Essaouira.

Μετά το πρωινό αναχωρήσαμε με το πούλμαν για την Essaouira δυτικά του Μαρόκου.
Προτού φθάσουμε στον προορισμό μας επισκεφθήκαμε έναν γυναικείο συνεταιρισμό ο οποίος παράγει με σύγχρονες μεθόδους (συλλογή και επεξεργασία) το περίφημο έλαιο αργκάν, από τον καρπό του δέντρου argania spinosa που ευδοκιμεί αποκλειστικά στο Μαρόκο. Το δέντρο μπορεί να ζήσει έως και 150 ή 200 χρόνια και ξεκινά να παράγει καρπούς όταν φτάσει τα 30-50 χρόνια. Το έλαιο από τον καρπό του δέντρου είναι αρκετά σπάνιο και έχει χαρακτηριστεί ως «υγρός χρυσός». Έχει εξαιρετικά οφέλη για τα μαλλιά και την επιδερμίδα. Παραδοσιακός τρόπος συλλογής του σπόρου των καρπών είναι από τα περιττώματα των κατσικιών, που τα αφήνουν να σκαρφαλώσουν στα δέντρα, καθώς αποτελεί εκλεκτή τροφή για αυτές.
Φθάνοντας στην Essaouira ,παλαιότερα Μόγκατορ, αντικρίσαμε μια παραθαλάσσια πόλη του δυτικού Μαρόκο στις ακτές του Ατλαντικού με τα λευκά και μπλε σπίτια, το κάστρο, τα τείχη, το γραφικό της λιμάνι.
Η Εσαουίρα κατοικείται από την αρχαιότητα, αρχικά από τους αυτόχθονες Βερβέρους και ύστερα από τους Φοίνικες και τους Ρωμαίους. Η Εσαουίρα , με το πέρασμα του χρόνου, εξελίχθηκε στο σημαντικότερο λιμάνι της χώρας, ξεπερνώντας το Ραμπάτ σε κίνηση εμπορευμάτων.
Το μεσημέρι γευματίσαμε στη πόλη και αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στο Μαρακές.

4η μέρα – 10/12: Επίσκεψη στο κήπο του Jacques Majorelle και στα μουσεία Yves Saint Laurent & της γυναίκας του Μαρακές.

Μετά το πρωινό επισκεφθήκαμε κατ΄ αρχή το Μουσείο της γυναίκας του Μαρακές, το οποίο βρίσκεται μέσα στη Medina. Το Μουσείο αυτό είναι η πρώτη πολιτιστική πρωτοβουλία αυτού του είδους στη Β. Αφρική, δεδομένου ότι οι χώρες είναι ιστορικά ανδροκρατούμενες. Είναι αφιερωμένο στις γυναίκες-μητέρες, εργαζόμενες, καλλιτέχνες, επιστήμονες, ηγέτες, που παρουσιάζουν το έργο τους εντός και εκτός της χώρας γενόμενες πρεσβευτές του Μαρόκου
Στη συνέχεια επιβιβαστήκαμε στο πούλμαν και φθάσαμε στον κήπο του Γάλλου ζωγράφου Jacques Majorelle (1886-1962). Ο κήπος, ο οποίος άνοιξε στο κοινό το 1947, περιείχε εξαιρετικά όμορφα και σπάνια φυτά, που έφερνε ο ίδιος ο ζωγράφος από τα ταξίδια του σε όλο τον κόσμο. Το 1962 μετά το θάνατό του ο κήπος εγκαταλείφθηκε έως το 1980, που αγοράσθηκε από το διάσημο Γάλλο σχεδιαστή μόδας Yves Saint Laurent και το σύντροφό του Pierre Bergé, οι οποίοι γοητευμένοι από το εξωτικό Μαρακές αποφάσισαν να ζουν και εκεί. Ο κήπος εμπλουτίσθηκε και με άλλα σπάνια φυτά, το δε στούντιο του Majorelle άνοιξε ως μουσείο αφιερωμένο στο βερβερίνικο πολιτισμό. Μετά το θάνατο του Yves Saint Laurent το 2008 ο κήπος και γενικά η ιδιοκτησία περιήλθαν στο κοινωφελές Ίδρυμα Bergé – Saint Laurent, το οποίο ανέλαβε τη διατήρηση και τη συντήρησή τους. Εκτός του Μουσείου για το βερβερίνικο πολιτισμό, που περιλαμβάνει εξαιρετικές συλλογές κοσμημάτων, όπλων, χαλιών, υφασμάτων κ.λπ., στο χώρο του κήπου ιδρύθηκε το 2017 Μουσείο για τις δημιουργίες του Yves St Laurent .Λειτουργούν επίσης βιβλιοπωλείο, καφετέρια και boutique.
Το βράδυ, όλοι οι συμμετέχοντες στην εκδρομή ,πήραμε το αποχαιρετιστήριο δείπνο μας , μέσα στο Atlas Medina, το ξενοδοχείο μας.

Τους Φίλους συνόδεψε ο Γιώργος Πισιμίσης.